همه مقالات

نمایش جزئیات

علائم خرابی ترموستات

ترموستات-ترموستات چیست-رنو تهران-وظیفه ترموستات-نقش ترموستات-تعمیرگاه تخصصی رنو تهران-دلایل خرابی ترموستات-ترموستات ال 90-نشانه های خرابی ترموستات-تعمیرگاه رنو

ترموستات قطعه ای در خودرو است که وظیفه تنظیم دما را بر عهده دارد .


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

وظیفه ترموستات خودرو :

ترموستات وسیله‌ای است که به صورت اتوماتیک دما موتور را تنظیم می‌کند . مناسب ترین دما برای موتور خودرو ۸۵ درجه سانتی گراد می باشد . و ترموستات باید حرارت را در این درجه نگه دارد .

برای خواندن مقاله نشانه های خرابی تسه تایم اینجا کلیک کنید .

حرارت موتور باید درجه مشخصی داشته باشد اگر دمای آن کم باشد غلظت روغن بالا رفته و در نتیجه روغن کاری قطعات موتور صحیح انجام نمی‌شود . همچنین اگر دمای آن از میزان استاندارد بالاتر رود روغن بیش از حد رقیق می‌ شود و خاصیت خودش را از دست می‌ دهد بنابراین برای این که موتور خودرو عملکرد خوبی داشته باشد باید دمای آن در حد استاندارد یعنی ۸۵ درجه نگه داری شود که ترموستات وظیفه تنظیم آن را به عهده دارد .

ترموستات در روزهای سرد سال به کمک موتور می‌آید تا موتور در کوتاه‌ ترین زمان ممکن گرم شود. طراحی موتور خودرو به طوری است که باید در دمای استاندارد کار کند . سرد بودن موتور موجب فرسایش سریع آن می‌شود ؛ بنابراین وجود ترموستات دمای مناسب را به موتور خودرو می‌دهد تا موتور با کمترین خرابی کار کند .

ترموستات کار قطع و وصل کردن را به صورت خودکار انجام می‌دهد . زمانی که موتور خودرو خنک است این قطعه مکانیکی ، مسیر ورودی آب به را دیاتور را بسته نگه می‌دارد . آب مسیر بسته دور موتور را طی می‌کند تا به دمای تعریف شده در ترموستات برسد. هنگامی که آب به دمای مناسب رسید، ترموستات ورودی آن را باز می‌کند و بعد از کم شدن حرارت، ترموستات عمل قطع و وصل کردن را مجددا تکرار می‌کند تا درجه حرارت موتور در حد معمول خود باقی بماند .

برای تعمیر و تعویض ترموستات می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه کرده و از خدمات تضمینی این مرکز تعمیرگاهی استفاده کنید .

 

علایم خرابی ترموستات :

بسته بودن ترموستات موجب می‌شود که دمای موتور پایین بیاید و در نتیجه کارایی مورد انتظار را نداشته باشد. همچنین اگر ترموستات در حالت بسته بماند دما موتور بالا می‌رود و جلوی گردش مایعات در خودرو گرفته می‌شود . مهمترین علامت‌هایی که با آن می‌توان به خراب بودن ترموستات خودرو پی برد؛ بعد از حدود ۱۵ دقیقه از شروع کار موتور، دمای آن بالا می‌رود .

. بالا رفتن آمپر و رسیدن به ناحیه قرمز رنگ

. جوش آوردن خودرو

. نوسان در آمپر آب

. کاهش دمای موتور

. افزایش مصرف بنزین

اگر این نشانه‌ها را مشاهده کردید باید ترموستات خودرو را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید  .

برای تعمیر و تعویض ترموستات می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه کرده و از خدمات تضمینی این مرکز تعمیرگاهی استفاده کنید .

 

مشکلات یکسره کردن ترموستات

. آسیب دیدن قطعات داخلی موتور خودرو

. پایین یا بالا رفتن دمای موتور

. کاهش راندمان موتور

. تاب برداشتن سرسیلندر

. خنک شدن ناگهانی موتور

. فرسایش قطعات موتور

برای تعمیر و تعویض ترموستات می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه کرده و از خدمات تضمینی این مرکز تعمیرگاهی استفاده کنید .

 

تعمیر ترموستات

درجه حرارت ترموستات خودرو در کارخانه تعریف می‌شود. هنگامی که درجه حرارت مشخص شده به هم بریزد باید ترموستات خودرو را تعویض کنید. ترموستات خودرو یک قطعه مصرفی است و نمی‌توان را تعمیر کرد. قبل از خرید ترموستات حتما به درجه حرارت آن که توسط کارخانه سازنده خودرو برای آن مشخص کرده دقت کنید. برای این کار می‌توانید از دفترچه راهنمای خودرو یا تعمیرگاه کمک بگیرید. اگر ترموستات نتواند حرارت موتور را تنظیم کند و دمای آن بیش از حد بالا رود سبب جوش آورد خودرو، سوختن واشر سرسیلندر و آسیب‌های جدی به موتور خودرو می‌شود. بالا رفتن دما با روشن شدن چراغ‌های هشدار آمپر و چک هشدار داده می‌شود و بهتر است آن را جدی بگیرید تا موتور خودرو سالم بماند

برای تعمیر و تعویض ترموستات می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه کرده و از خدمات تضمینی این مرکز تعمیرگاهی استفاده کنید .

 

مشکلات نصب ترموستات با دمای پایین

کارخانه سازنده خودرو دمای مشخصی را برای ترموستات در نظر می‌گیرد و هنگام تعویض نیز باید ترموستات با دمای مشخص شده را نصب کنید. در غیر این صورت موتور سریع‌تر از حد معمول گرم می‌شود ولی به دمای مورد نیاز خود نمی رسد   .

و مشکلات زیر را به وجود می آورد :

. افزایش مصرف سوخت

. مصرف بالای روغن و پایین آمدن غلظت آن

. استهلاک سریع سیلندرها و پیستون‌ها

. فرسودگی سریع قطعات خودرو

هنگامی که از ترموستات استاندارد استفاده نکنید اتفاقاتی که در بالا اشاره شد برای خودرو رخ می‌دهد پس بهتر است هرگز ریسک نکنید و ترموستات متناسب را روی خودرو نصب کنید  .

برای تعمیر و تعویض ترموستات می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران مراجعه کرده و از خدمات تضمینی این مرکز تعمیرگاهی استفاده کنید .

 

تعمیر و تعویض ترموستات در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران :

 

یکی از خدماتی که در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران می توانید دریافت نمایید، مربوط به ارائه خدمات تخصصی در زمینه ترموستات خودروهای رنو است. ترموستات اتومبیل یکی از اصلی ترین بخش های آن بوده و نقشی کلیدی در خنک سازی و عملکرد بهینه و مطمئن خودرو ایفا می نماید. به همین دلیل برای تعمیرات ترموستات باید خیلی وسواسی عمل کنید و به تعمیر گاه های معتبر مراجعه نمایید .

 

تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی در این زمینه به شما عزیزان می باشد.

 

 

هزینه تعمیرات ترموستات در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران :

هزینه تعمیرات و تعویض قطعات ترموستات و دیگر بخش های خودرو های رنو در این مرکز تعمیرگاهی براساس مصوبه های قانونی خواهد بود . لذا ما به شما تضمین می دهیم که در صورت مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران هیچ گونه هزینه اضافی از شما عزیزان گرفته نخواهد شد .

 

 

 

نتیجه گیری :

 

ترموستات دمای مورد نیاز موتور را به خودرو می‌دهد . توجه به این قطعه مکانیکی را در بررسی‌های دوره‌ای جدی بگیرید چراکه معیوب بودن آن می‌تواند آسیب‌های سنگینی به خودرو وارد کند. همچنین  تعمیرگاه تخصصی رنو تهران توصیه می کند که باورهای غلط درباره ترموستات را نادیده بگیرد و هرگز این قطعه را از خودرو حذف نکنید .

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002